US RACING
Triumph je ambiciozen projekt, da iz nič zgradi celotno dirkaško strukturo, vzel resno. Z novim, od temeljev razvitim motokros motociklom se je povsem zavezal dirkanju v superkrosu. Leta 2024 se bo Triumph ob predstavitvi svojega tovarniškega motokros stroja, ki je za britansko znamko povsem nov segment, podal v vročo bitko v svetovnem prvenstvu SuperMotocross, ki vključuje prvenstvo AMA Supercross in serijo AMA Pro Motocross v kategorijah do 250 kubičnih centimetrov. Zaradi veljavne homologacije, ki veleva, da mora biti večina sestavnih delov na dirkalnih motociklih takšnih, kot se prodajajo na množičnem trgu, obe seriji seveda zahtevata, da so tovarniški motocikli na absolutno najvišji ravni, zato je to najtežji, a hkrati najbolj idealen teren za razvoj novih terenskih motociklov.
Triumph ima znanje in izkušnje svetovno priznanih športnikov, kot sta Ricky Carmichael, verjetno najboljši ameriški motokrosist vseh časov z devetimi naslovi prvaka AMA Supercross in sedmimi naslovi AMA Outdoor, ter večkratni prvak Ivan Tedesco. Oba sta močno vpeta pri razvoju motocikla in tekmovalnega programa. Skupaj s Triumphovim inženirskim znanjem in izkušnjami to zagotavlja, da je celoten terenski projekt pripravljen na natančnost in zahtevnost superkrosa, ki bo potrebna v naslednji sezoni.
Ekipo Triumph Racing s sedežem v ZDA bosta sprva vodila izjemno izkušena Bobby Hewitt in Stephen Westfall, poleg njiju pa bosta sodelovala tudi velika strokovnjaka v panogi Dave Arnold in Dudley Crammond. Vsi skupaj tesno sodelujejo tudi z dirkaškim programom za svetovno prvenstvo v Belgiji in si izmenjujejo ključne podatke o testiranjih, prav tako pa sodelujejo z inženirji za raziskave in razvoj na sedežu podjetja v Hinckleyju v Veliki Britaniji, da bi čim bolj povečali razvojni tok, s katerim Triumph začenja novo obdobje. Triumphove dirkaške ambicije se bodo razširile na razred do 450 kubičnih centimetrov v letu 2025.
Superkros
Superkros je tekmovanje, ki vsako sezono od januarja do maja kroži po dirkališčih v ZDA. To tekmovanje uživa mednarodno prepoznavnost zaradi umetnih, tehničnih prog, ki so neverjetno specializirane, z nekaterimi najtežjimi ovirami za dirkače; odseki "whoops" in "rhythm" so sinonim za uspeh v superkrosu, prav tako tudi štarti iz vrat. Celotna serija obsega 17 dirk za tekmovalce 450SX na 450-kubičnih strojih, medtem ko je serija 250SX z 250-kubičnimi motorji razdeljena na "East Coast" in "West Coast" z osmimi dirkami za vzhodno obalo, sedmimi dirkami za zahodno obalo in dvema dogodkoma East/West Showdown ob koncu sezone. Poleg tega imajo številne dirke status "trojne krone", kar pomeni, da imajo tri "glavne dogodke" namesto običajnega enega. Format trojne krone ponuja polno število točk za redno prvenstvo za vsakega od motociklov in tudi ločeno prvenstvo trojne krone (tri dirke za 450SX, dve in ena dirka za 250SX).
Superkros običajno poteka v soboto, dirkači, ki se kvalificirajo, pa se uvrstijo v "nočni šov". Dirkači so razvrščeni v skupine za kvalifikacije 1 + 2, 40 najhitrejših pa se uvrsti v naslednji del tekmovanja; doseženi časi odločajo tudi o izbiri vrat za ogrevalne dirke. Vozniki posamezne kategorije tekmujejo v eni od dveh ogrevalnih dirk na razred, ki trajata šest minut in en krog. Devet dirkačev iz vsake ogrevalne dirke se uvrsti na glavno dirko, ki ima 22 mest. Preostali dirkači tekmujejo v "kvalifikacijah za zadnjo priložnost", ki trajajo pet minut in en krog, za zadnja štiri mesta v glavni dirki.
Glavno tekmovanje 250SX traja 15 minut in 1 krog, glavno tekmovanje 450SX pa 20 minut in 1 krog. Točke se podeljujejo od 1. do 22. mesta.
Pro-motokros
Pro-motokros poteka zunaj na bolj "naravnem" terenu na motokros stezah po ZDA, kjer je skupaj 11 dirk. Motokros, ki vključuje skoke, ritmične odseke, grbine in zavoje na pesku, ilovici, trdi podlagi in v različnih vremenskih razmerah, je bolj podoben svojemu predhodniku, znanemu tudi kot "scrambling". Format tega tekmovanja je naslednji: razredi so razdeljeni v dve skupini za trening s 15-minutnim treningom. Opravi se štartni trening, ki mu sledi 15-minutni merjeni trening, 40 najboljših skupaj pa se uvrsti na popoldansko tekmovanje. Tisti, ki se ne kvalificirajo, se udeležijo tolažilne dirke. Po ogrevalnem krogu se v razredih 250 in 450 odvijeta dve dirki po 30 minut in dva kroga, skupni rezultat pa potrdi zmagovalca tekmovanja. Za razliko od dirk svetovnega prvenstva se vse odvije v enem dnevu.
SuperMotocross dirke na izpadanje
Po 17 dirkah superkrosa in 11 dirkah profesionalnega motokrosa ima svetovno prvenstvo SuperMotocross dva polfinala in nato finale svetovnega prvenstva SuperMotocross. Najboljših 20 tekmovalcev v skupnem seštevku Superkrosa in profesionalnega motokrosa se samodejno uvrsti v nadaljevanje svetovnega prvenstva SuperMotokros, ki ima ogromen nagradni sklad v višini 10 milijonov dolarjev na sezono. V finalu je za nagrade na voljo 5,5 milijona dolarjev, od tega bo prvak v kategoriji 450 kubičnih centimetrov prejel milijon dolarjev.
Pred začetkom dirk na izpadanje bodo točke v obeh razredih ponastavljene. Najboljših 20 tekmovalcev bo v polfinale uvrščenih z uporabo točk tekmovanja Superkrosa - 26 za vodilnega v rednem delu sezone, 23 za drugega, 21 za tretjega, 19 za četrtega, nato pa posamezne točke do 20. mesta, zaradi česar je uspešnost v rednem delu sezone odločilna za uvrstitev v polfinale.
Prvo polfinale ima prvotno strukturo točk za prvih 22 mest, medtem ko se v druge polfinalu delijo dvojne točke, v finalu pa delijo trojne točke.
Prvih 20 dirkačev je avtomatično uvrščenih na tekmovanja SuperMotocross, medtem ko se bodo dirkači od 21. do 30. mesta potegovali za zadnji dve mesti v vratih v vsakem krogu v kvalifikacijah za zadnjo priložnost. Ta oblika tekmovanja je novost za leto 2023 in ljubitelji dirkanja se že veselijo dirk!